Headline

< terug

Hemanth groeide op in het zuiden van India. Zijn ouders waren net als zijn voorouders en alle generaties daarvoor Hindoestaans. Hoewel het van hem verwacht werd dat hij blind het geloof van zijn voorouders zou aannemen; liep zijn verhaal toch anders.   

Op zoek naar God
Hemanth had altijd veel vragen en was niet overtuigd van het geloof van zijn voorouders. Hij ervaarde dat het Hindoestaanse geloof vooral gericht was op karma en dat de Hindoe goden liefdevol maar vooral ook boos en vernietigend waren. Vanuit zijn verlangen naar antwoorden ging hij de zoektocht aan om meer te ontdekken over God.
'Ik was altijd geïnteresseerd in het christendom, vooral doordat ik zag dat christenen onvoorwaardelijk liefhebben. De meeste mensen zoeken naar een reden om te oordelen en te haten maar de christenen die ik kende waren anders. Ik was nieuwsgierig naar hun geloof maar in India kunnen christenen niet vrij voor hun geloof uitkomen. Als ze dat wel doen lopen ze het risico om aangevallen te worden. Toen ik naar Nederland kwam om te studeren kreeg ik de ruimte om vragen te stellen en meer te leren over het Christendom.'

Het Woord is krachtig en levend
'Toen ik naar Nederland kwam, ontmoette ik Luc. Hij was een christen en ik begon hem vragen te stellen over de Bijbel. We gingen samen de Bijbel bestuderen. Ik was erg enthousiast om meer te leren maar tegelijkertijd voelde de Bijbelverhalen als kinderverhaaltjes. Ik miste nog steeds bepaalde antwoorden en daarom besloot ik een Alpha cursus te volgen. In die periode begon God zich steeds meer aan mij te laten zien. Ik geloof dat Hij altijd al bij mij is geweest maar in deze periode begon ik dit ook te ervaren. De manier waarop ik de Bijbel las begon te veranderen. Op het moment dat God zich steeds meer aan mij liet zien veranderde alles. Ik heb gemerkt dat de Bijbel het enige boek op aarde is dat ‘terugpraat’. In Hebreeën 4:12 staat: “Het Woord van God is krachtig en levend”.'

Dromen van God
Hemanth vertelt dat hij rond deze periode bijzondere dromen begint te krijgen. Eén droom in het bijzonder had veel invloed op zijn zoektocht naar God. 'Ik had een droom waarin ik op een rampzalige plek was en omringd werd door dode botten. Toen zag ik een helder licht, het was zo helder dat ik er niet naar kon kijken. De botten kwamen samen en werden skeletten. Spieren en huid begonnen zich te vormen op de skeletten en ze kwamen tot leven. Daarna gingen ze op hun knieën zitten. De volgende nacht had ik precies dezelfde droom. Daarom begon ik te denken dat God misschien iets tegen me wilde zeggen. Ik vertelde een vriend over de droom en hij vertelde mij dat mijn droom erg leek op een verhaal in de Bijbel, namelijk Ezechiël 37. Hoewel ik niet precies wist wat dit betekende, dacht ik dat God me misschien uitdaagde om me te verdiepen in profetie.'

'In mijn ontdekkingsreis in profetie had ik een hele bijzondere ervaring. Ik was aan het bidden voor een stel en ik zag duisternis om hen heen. Toen zag ik een klein persoon die een heel helder licht met zich meedroeg. Ik voelde dat deze persoon hen uit de duisternis zou leiden. Toen ik het stel dit vertelde begonnen ze te huilen. Ze vertelden mij dat ze zwanger waren maar niet zeker wisten of ze de baby wilden houden. Na deze ontmoeting hebben ze besloten het kind te houden.'
 
De verandering
Hemanth is ontzettend dankbaar voor deze ervaringen met God en de vrede die hij gevonden heeft in Jezus. Hemanth is ontzettend dankbaar voor deze ervaringen met God en de vrede die hij heeft gevonden in Jezus. Hij is dankbaar voor alles wat God hem leert en blij met de Navigators Internationals groep waar hij onderdeel van is. Toch blijft het leven op veel vlakken uitdagend voor hem. 'Ik worstel nog steeds met bepaalde dingen en daarnaast weet ik niet hoe ik tegen mijn ouders moet vertellen dat ik nu een christen ben. Tegelijkertijd merk ik dat mijn worstelingen simpeler worden omdat God me helpt. Ik heb me laten dopen en ik heb een baan gevonden in Nederland. God is dingen op de juiste plek aan het zetten. Ik zie Licht voor me!'