Headline

< terug

7 minuten met God

  • Start met stilte (30 seconden)
  • Bid daarna bijvoorbeeld: ‘Heer, reinig mijn hoofd en hart, zodat U tot mij kan spreken door het Woord. Maak mijn geest scherp, mijn ziel alert en help mij te ontvangen wat U geeft. Omring me met uw aanwezigheid in deze tijd.’
  • Luister naar God (Lees 4 minuten de bijbel). Wat je het meest nodig hebt is elke dag iets van God horen. Laat het Woord je raken. Wat blijft er hangen?
Ontmoet nu de Auteur! (2,5 minuten gebed). Reageer op Gods woord in gebed. Gebruik hiervoor het woord ABBA:
 
  1. Aanbidden. Dit is de puurste vorm van gebed, omdat het draait om God. Zeg tegen de Heer dat je van Hem houdt. Sta stil bij zijn grootheid.
  2. Belijden. Nu je Hem gezien hebt, wil je zeker zijn dat elke zonde gereinigd en verwijderd is. ‘Belijden’ betekent dat we het ‘eens zijn met’ God. Als we op deze manier bidden, stemmen we in met hoe God naar ons en de wereld kijkt.
  3. Bedanken. Denk aan verschillende dingen waarvoor je Hem kunt danken: Gods liefde en vergeving, je familie, je werk, je kerk ...
  4. Aankloppen. Klop, en de deur zal voor je open gaan. Vraag oprecht en nederig. Vraag voor anderen, vraag dan voor jezelf. Bid ook voor mensen in de wereld, zendelingen, je vrienden en voor hen die nog moeten horen wie Jezus is.
Meer tips? Kijk op 24-7 Prayer