Headline

< terug

De gebeden van Paul en Koos kwamen een jaar geleden op een bijzondere manier bij elkaar. Paul (student Civiele Techniek in Delft uit Minnesota) was net aangekomen uit de VS en zijn gebed was om in Nederland een plek te vinden waar hij kon groeien in leiderschap. Koos (staf Delft) zijn gebed was om in ieder geval één persoon te vinden die volledig beschikbaar was om ‘samen de campus voor God te veroveren.’

Koos:Een maand nadat we elkaar leerden kennen, nodigde ik Paul uit voor een leidersrol en begon ik hem toe te rusten als leerling en leider. Onze vriendschap groeide snel en niet veel later kwamen we elke week samen om te delen, te bidden voor alle deelnemers in de Navigators International (NI) groep en voor onze collega’s en studiegenoten. Eén specifiek moment dat veel indruk maakte, was in februari in Utrecht. We kwamen toen samen met andere NI leiders om te bidden en werden enorm bemoedigd door de gebeden, indrukken en profetische woorden van groei die werden gedeeld.’

Verrast!
Paul: ‘In de maand daarna zagen we hoe zes van mijn studiegenoten ‘ja’ zeiden tegen een uitnodiging voor Alpha. We waren verbaasd over hoe elke week weer nieuwe deelnemers (waarvan de meeste niet gelovig) meededen met de NI groep. We zijn God nog steeds constant dankbaar dat hij deze mensen aan ons heeft toevertrouwd en als gevolg zijn we nog meer voor hen gaan bidden.’

Koos: ‘Naast het bidden, hebben we elkaar ook aangespoord om ‘vader en moeder’ te zijn voor deze personen. We denken elke keer weer: hoe kunnen we er voor hen zijn? Wat kunnen we voor ze bidden? Waarin kunnen we ze betrekken? We hebben zo met verschillende mensen, verschillende activiteiten ondernomen, zoals: wandelen, samen eten, debatten kijken over de Koran en de Bijbel en samen sporten. We hebben gezien hoe mensen dichter naar God toegegroeid zijn, ook al is er voor velen nog een lange weg te gaan.’

Aanmoediging
Paul: ‘Wat we geleerd hebben, is hoe graag God ons wil gebruiken om anderen te bereiken! We hebben ook geleerd hoeveel werk, toewijding, frustratie, doorzetten, gebed en tijd het soms vraagt om iemand te helpen om dichter bij God te komen.  De metafoor van zwangerschap is misschien niet geheel ongepast.

Onze tip: wees beschikbaar om door God gebruikt te worden door je hart te openen, te bidden en tijd vrij te maken voor de mensen om je heen. God is voortdurend op zoek naar mensen die hiertoe bereid zijn. Hij wil je echt gebruiken en zal de mensen die naar hem op zoek zijn, bij je brengen.'